الاشكالیات الحاصلھ في تدریس مادة حقوق الانسان والدیمقراطیھ بین صعوبات الواقع الحالي وألسعي لنشر ثقافة حقوق الانسان

محتوى المقالة الرئيسي

انسام فائق عبد الرزاق

الملخص

In the age of information and communication revolution, education as one of life
aspects has influenced with that revolution by integrating technology in education, which
have become as an important learning tools of the whole educational process . Technology,
when used appropriately, can help make science classroom a site of active learning and
critical thinking, furthering student inquiry and connections with different materials. It is
necessary to develop human rights education programs and materials for discretionary and
extracurricular activities as it provide them with the skills and tools so that they are
empowered to take action to realize their rights. Human rights education is a critical means of
instilling the knowledge، skills ، attitudes and values that can foster a culture of human
rights، improving a shared language around the world of equality، non-discrimination،
inclusion، respect، dignity and participation that is crucial to the goal of achieving a more
peaceful and just global society.

تفاصيل المقالة

كيفية الاقتباس
"الاشكالیات الحاصلھ في تدریس مادة حقوق الانسان والدیمقراطیھ بین صعوبات الواقع الحالي وألسعي لنشر ثقافة حقوق الانسان". مجلة كلية التربية للبنات, م 25, عدد 4, فبراير، 2019, https://jcoeduw.uobaghdad.edu.iq/index.php/journal/article/view/880.
القسم
Articles

كيفية الاقتباس

"الاشكالیات الحاصلھ في تدریس مادة حقوق الانسان والدیمقراطیھ بین صعوبات الواقع الحالي وألسعي لنشر ثقافة حقوق الانسان". مجلة كلية التربية للبنات, م 25, عدد 4, فبراير، 2019, https://jcoeduw.uobaghdad.edu.iq/index.php/journal/article/view/880.

تواريخ المنشور